Når et IT firma udvikler sig gennem tiden

Radikalt mange mennesker forestiller sig, at et IT firma er en nyere ting, som der er sprunget frem og har vundet indpas i det moderne samfund i løbet af de seneste par årtier – men deres eksistens går faktisk meget længere tilbage.

Man kan dog godt sige, at “vundet indpas” er den korrekte terme at bruge i denne sammenhæng, for det er da ikke til at benægte, at IT, computere, netværk med videre er blevet næsten uundværlige for alt fra private mennesker til virksomheder i nyere tid, hvor det måske for bare 25 år siden var et tilvalg.

IT-eksperter er gået fra at være nørder med negativt fortegn til at være de guder, der kan gøre, at virksomheder opnår de ønskede resultater.

Et gammeldags eksempel af de tidligere former for brug af EDB var for eksempel, når man skulle bruge IT drift i København, hvor det mere handlede om, at en virksomheds maskiner med videre skulle holde sig kørende, for det meste udviklede sig nemlig fra hovedstaden af og videre til resten af verden.

IT var skal nødvendigt at bruge dengang, hvis virksomheden skulle fungere, men der fandtes jo stadig forretninger, der udelukkende fungerede fysisk med salg fra butikker og bogførte i hånden, mens det vildeste elektronik nok var et kasseapparat.

Nu om dage skal de fleste butikker gerne være på nettet, have en hjemmeside, være til stede på de sociale medier og have en webshop, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at ramme de kunder af de nuværende og kommende generationer.

De ældre generationer bliver jo ikke yngre, og selvom de kan overgå og forstå (en smule) af det moderne IT, så ser de jo helst, at tingene foregår, som de husker dem fra gamle dage.

Derfor tør vi næsten godt satse på, at DIN virksomhed også har brug for IT, eller tager vi helt fejl?